Wednesday, February 14, 2018

Mõtteid kodust ja Eestimaast

/Pole sõnastusi  muutnud, pikematest kirjutistest on vaid katkendid./

Minu kodu on koht, kus ma tunnen end hästi. Mu kodu on hubane, soe ja kodune. Kodutunde tekitab pere, tuttav koht. Tuttavad ja toredad naabrid, kes tunnevad ka sinu ära. Koristaja, kes naeratab alati.
Atty

Eesti on meile tähtis koht, ma tulen siia alati tagasi. Ei pea olema eestlane, tundmaks, et Eestis on sinu kodu. Kui hommikuti jalutan ning mu nina peale langeb lumehelves, siis mõtlen, kui hea on elada Eestis. Suvel, kui päikesekiired mu pead paitavad- mõtlen, kui hea on elada Eestis. Eestis elada on imeline. Kevadeti kuulan alati linnulaulu, suvel merekohinat, sügisel lehtede krabinat ning talvel tuisuvihinat. Eesti on imeline!
Saskia

Minu kodu on koht, kus ma elan ja sirgun, aga ka koht, kus elab armastus ja pere. Kodu on koht, kus tunneme end kaitstult, hoitult ja armastatult. See tunne on hea ja me vajame seda.
Eestis on turvaline elada. Meil on riik, mis on täis armastust, soojust ja lahkust. Meil on targad noored ja head sportlased. Eestis on imeline elada.
Isabel Maria

Kodu on see, kus on hea olla. Seal on lähedased inimesed: ema, isa, õde, vend, vanaema, vanaisa.
Eesti on hea elada, sest siin on ilus loodus ja  puhas õhk. Siin elab palju loomi. Meil on vaba maa ja oma keel. Eestis on head metsad, mis puhastavad õhku, lehmad annavad piima ja lambad villa. Inimesed on sõbralikud.
Joel

Minu kodu on koht, kus olen loonud mälestusi ja kus on pere minuga koos. Koht, kus on minu päris sõbrad, minu päris oma sõbrad, soojus ja kodutunne. Kodu on koht, kus saad teha seda, mida soovid ja magada.
Eestis on hea elada, sest ma olen siin sündinud ja elanud ning siin on mu lähedased ja sõbrad.
Laura- Liis

Minu kodu on täpselt nii suur, kui olema peab. Selline armas väike. Seal on hea elada. Sinna mahub täpselt kõik ära. Minu kodu on täpselt mulle sobilik.
Eestis on hea elada, sest siin on ohutu. Meil ei ole maavärinaid ega väga palju mürgimadusid.
Kirke

Minu kodu teeb hubaseks see, et mu vanemad ja sõbrad räägivad minuga ja et saab mängida ning teistega koos olla.
Eestis on hea elada, sest siin ei ole väga palju võõramaalasi ja saab sõpradega rääkida oma emakeeles.
Mihkel.

Minu kodu on Eestis. See maja, kus mina elan, on tehtud I Maailmasõja ajal. Minu kodu on väga hubane, avar ja soe.
Eestis on hea, siin ei ole nii suur oht, et sõda tuleks nagu Põhja- Korea ja USA vahel. Eestis on lahked inimesed, kord ja rahu.
Eesti saab 100 aastaseks. Palju õnne!
Johannes

Minu kodu on soe, hubane, täis rõõmsaid inimesi ja head keskkonda. Seal on minu ema, isa ja
õde, palju lahedaid asju.
Eestis on hea elada, sest siin on tore president ja toredad inimesed. Eestis on ilusad puud, põõsad, loomad ja linnud.
Tom

Minu kodu teeb koduks see, et  seal on ema, isa ja õed. Mu kodu on soe, väike, rahulik ja hubane.
Eestis on hea elada, sest siin on ilus loodus ja palju marju. Eesti on väike riik, kus teiste maade inimesed palju ei käi.
Helena

Minu kodu on koht, kus elada.
Minu kodu on mul olnud sünnist saati.
Minu kodu on ilus paik.
Minu kodu on parim paik, mida ma tean.
Eestis on hea elada, sest see on väike riik.
Oskar

Minu kodu on Eestis. Eesti saab varsti 100 aastaseks. Siin on hea elada, sest paljud eestlased räägivad emakeelt. Samuti on siin head koolid, mul on palju sõpru ja hea kool.
Simona

Minu kodu on see, kus ma elan. Seal elavad mu pereliikmed ja minu merisead. Mu kodu on soe ja hubane. Mul on oma tuba ka.
Eestis on hea elada, sest siin on talv, kevad, suvi ja sügis. Meil on oma emakeel. Eestis on oma metsad, värske  õhk ja oma loomad, oma lilled, linnud ja meri.
Vesse

Minu kodus on hea ja turvaline olla. Seal on ema, isa ja vend. Kodus on hea lõhn, eriti garaažis.
Eestis on hea elada, sest siin on ainult üks mürgine madu ehk ma ei pea eriti kartma. Loodust on üpriski palju ja on erinevaid  toredaid loomi. Siin on ilus loodus.
Mia

Minu kodu on tore. Seal on soe ja mõnus. Ma olen enda kodus elanud 7 aastat, vanasti ma elasin Ao tänaval. Mul on kodus kõige väiksem tuba.
Eestis on 90 % inimestel kodud ja 10 % on kodudeta, kahjuks. Eesti on prahti tänavatel 65 % ja Eestis võetakse 91 % metsa maha.
Joosep

Minu kodus on hea elada, sest siin on hubane, soe, rahulik ja mugav. Ka on mul pere, sugulased, sõbrad, vanaisa, vanaema ja muidugi mu kallis õde.
Eestis on hea elada, sest siin ei ole tornaadosid ja maavärinaid, ei ole mürgiämblikke.
Liis

Minu kodu on soe, ilus, hubane ja ka siis väga õnnelik, kui pere on kodus.
Eestis on hea elada, sest siin ei ole mingeid halbu asju. Eest head asjad on loodus, ilusad lilled, sügis, talv, valge lumi, kevad, suvi, lehed, meri, jää, päike, kuu, tähed, puud, vikerkaar ja muru.
Alice

Minu kodus elab palju lahkeid inimesi koos. Meie korteris elab üks kass, kelle nimi on Virsik ja ta kuulub meie perele. Meie majas on kokku 8 kassi ja 1 koer.
Minu kodu on soe, hubane ja armas.
Eesti on väike riik, mille keel on üks ilusamate seast. Siin on väga hea elada, sest siin on ilus loodus, sõbralik rahvas, head loomad. Veel palju head on, kas või mu enda kodu ja pere,  õpetajad ja sõbrad.
Marta Liisa

Minu kodu on hea ja turvaline. Kodu on soe ja magad saab väga hästi ja söök on kodus hea. Koerad on ka head.
Eestis on hea elada, sest siin ei ole tornaadot, tsunamit ega terroriste, on head inimesed, perekond, klassiõed, klassivennad ja sõbrad.
Marten

Kodu tähendab minu jaoks palju. Kodu on koht, kus elada, kus on soe, hubane ja kus on pere. Kodus on hea lõhn ja hubane küünlavalgus.
Eestis on hea elada, sest siin on Eesti värske õhk, valged talved ja soojad suved. Eestis on palju loomi- nii mets- kui koduloomi.
Emma Marii

Minu kodu on tore ja väga ilus. Minu kodu on koolile väga lähedal.
Eestis on hea elada, sest Eetsi on väike riik ja siin on eesti keel.
Marten Mattias

Minu kodu on hea ja turvaline. Kodus on soe, seal saab magada ja süüa ka. Kodus on hea lemmikloom.
Eestis on hea elada, sest siin on ilus loodus, on rahulik ja ei ole tornaadot. Eestis on valge lumi.
Verner

Mu kodu on suur ja 2-korruseline. Ma elan seal oma ema, isa kahe venna ja vanaemaga. Ma olen seal elanud terve elu- kõik 9 aastat.
Ma elan Eestis. See on suur riik. Mulle meeldib suvi, sest siis on mu sünnipäeva, aga talv meeldib ka. Eestis on tore elada.
Karl- Andreas

Minu kodu tähendab mulle seda, et ma saan sinna alati minna. Mul on seal turvaline. Seal on mu perekond. Mulle meeldib oma kodus olla kõige rohkem.
Eestis on hea elada, sest siin on palju loodust, värske õhk ning puhas vesi. Ja oma emakeel.
Saara

Minu kodu on koht, kus olen alati elanud. Ma ei ole kolinud. Kodus on isa ja ema.
Eestis on hea elada, sest siin on ohutu. Eestis saab haridust.
Sten- Erik




No comments:

Post a Comment