Monday, March 19, 2018

"Käisin teatrifestivalil"- õpilaste kirjutised


Osavõtu- ja rõõmurohke algklasside teatrifestival KRÕF pakkus pealinna algklassiõpilastele toredat võimalust arvuka publiku ees oma näitlemisoskusi ja mängulusti näidata. Mida tundsid, mõtlesid, meenutamisväärset kogesid meie klassi 26 õpilast (2 last ei saanud kahjuks osaleda), seda saategi lugeda.

Kõik algas päris kaua aega tagasi, kui mõned meie klassi õpilased Kullo kunstigaleriis  meie kooli näituse avamisel lühinäidendiga esinesid. See oli lõbus. Pärast  seda saime väga palju kiidusõnu ja palju-palju rõõmu. Õpetaja Lea ütles, et võiksime KRÕF-ile minna. Muidugi olid kõik nõus ja õpetaja hakkas teksti juurde kirjutama, uusi tegelasi lisama ja algasid proovid.
On esinemispäev. Istun ema autos. Väike närv on sees, aga saame hakkama. Jõuame koolimajja, leiame klassi ja oleme esimeste seas kohale  jõudnud. Võtame väliriided seljast ja mulle hakatakse grimmi tegema. Natuke imelik ja  mõnus tunne, kui pintsel mu näol libiseb. Pärast grimmi hakkan riideid vahetama. Mu kostüüm  koosneb imelikust kogu keha katvast ülikonnast, väga karvasest kasukast, kontsakingadest ja kübarast.
Peagi on meie esinemiskord. Ma olen väga elevil ja muidugi hirmust peaaegu kange. Lava peal on täiesti mõnus olla.
Auhindade andmine. Uh-huh-huh-huuu- ootamine oli nii igav, kohtunikel  kulub tund ja 45 minutit  otsuste tegemiseks. Autaustamine läbi, asjad kokku ja koju.
Lõpetuseks- see oli üks vägev kogemus.
Isabel Maria


Kui oli kätte jõudnud laupäeva, siis olin ma väga elevil. Mu mõtted ja tunded keerlesid justkui liblikad kõhus. Terve tee mõtlesin ma- huvitav, millised koolid on meie vastased. Kui ma kohale jõudsin, kadus ka hirm, ma ei närveerinud enam. Kõndisin teisele korrusele, vaatasin ringi ja igal pool oli mõni vahvas kostüümis laps. Klassis olid tuttavad näod ja askeldused käisid täies hoos. Lõpuks tehti ka mulle grimm.
Vaatasime teiste klasside esinemisi. Mõned mängisid ruttu oma osad ära. Pikk ootamisaeg näis olevat lõputu. Lõpuks oli aeg lavale minna. Meie näidendi pealkiri oli “Bussisõit metsakülla“.
Lava taga tuli mul jälle hirm. Hiired lõpetasid jutu ja oli meie kord lavale minna. Näidendi lõpus laulsime ühiselt laulu „Hooli ja hoia“.
Pärast näidendi esitamist algas disko, mis pidi kestma 45 minutit, aga kestis tund aega kauem. Autaustamisel kutsuti meid lavale ja saime eripreemia. Ma olin väga õnnelik ja rõõmus- oma südames olin võitnud.
Laura-Liis


Laupäeval käisin teatrifestivalil KRÕF, mis tähendab koolirõõmu- ja õnne festivali. Esinemas oli palju kollektiive.  Meie esitasime klassiga näidendi „Bussisõit Metsakülla“.
 See oli minu esimene suur näidend. Mina mängisin Öökulli. Enne esinemist olin närvis. Pidin istuma lava äärel ning lugema vanasõnu. Kui lavale astusin, ütlesin:“ Uhuu, unikaalne, geniaalne, ekstreemne…“. Ja veel otsa vanasõnu. Nüüd, kui mul on vanasõnaga sarnane olukord, siis tean, mida tuleks teha.
Iga tegelane oli erinev: rebaseproua oli hästi ülbe, rebaseonu salapärane, öökull hästi rahulik, orav kiire ja uudishimulik, lõvipojad olid süvenenud sudokudesse ning karupoeg raamatusse.
Mulle meeldis kõige rohkem see koht, kui rebasemamma ütles „sudoku“ kohta „poku“
Loo tegevus toimus bussis, aasal, metsas ja ülikoolis.
Pärast bussisõitu läksid loomad Öökulli ülikooli matemaatikat ja laulmist õppima.
See oli maailma parim näidend, sest seal osales kogu klass. Mu vanemad arvasid ka, et oli suurepärane näidend. Pärast esinemist olime kõik väga õnnelikud.
Saskia

Laupäeval käsin Tallinna Ühisgümnaasiumis KRÕF-il ehk näidendite võistlusel.
Kui ma olin grimmiklassi jõudnud, siis ma olin väga närvis. Ma vaatasin õpetaja poole ja mõtlesin, kui õpetaja on siin, ei saa midagi halvasti olla. Palusin Isabelli, et ta aitaks hiire näo maalimisel. Kui ta maalingu valmis sai, läksin ema juurde ja küsisin: „Emme, mis siis saab, kui mul sassi läheb?“
Emme ütles: „Ära mõtle sellele, usu endasse, siis on kõik hästi!“
Tunni aja pärast  läksime saali. Ma nägin, et see lava on nii suur ja hakkasin jälle õudselt kartma. Aga mulle meenusid emme sõnad ja ma ei mõelnud enam, et ma ei saa hakkama.
Oligi kätte jõudnud meie esinemiskord. Ma läksin lavale ja mõtlesin, et mul läheb väga hästi. Kui ma olin ära esinenud, siis ma läksin ema- isa juurde ja nad kinnitasid, et mul läks väga hästi.
Vahepeal, kui me ootasime žürii otsust, siis oli meil disko. Me pidime ootama 1. 45, kui lõpuks žürii tuli. Nad tõid väga palju komme, raamatuid, kokkupanemiseks klotsid.
Esialgu nad jagasid eriauhindu ja ainult üks õpilane  sai meie klassist. Meie ei võitnud, aga võitis üks teine näidend, mis oli nii igav. Aga meie olime ka tublid. Kõik olid väga tublid.
Õpetaja oli uhke meie üle.
Helena

Olin  esinemise pärast nii elevil, et ei saanud pool ööd und ja hommikul oli suur närv sees. Kui mulle grimmi tehti, siis mõtlesin kogu aega oma teksti peale. Kui meie esinemiskord tuli, siis mõtlesin , et mul ikka kogu tekst peas oleks. Nii kui lavale astusin, tuli jälle suur närv sisse, sest saalis oli nii palju rahvast. Lõpuks harjusin ära.
Ma mängisin bussijuht Koera rolli. Õnnestus päris hästi. Kui natuke oleks veel saanud harjutada, arvan, et siis oleks väga hästi välja tulnud.
Tegelastest meeldisid mulle rebasemamma, rebaseplika, rohutirts. Tore oli rohutirtsu kava, pilvede tants, kuidas rebane süüa otsis, kuidas rebaseproua oma lapse eest hoolitses, kuidas plika ülbitses.
Teiste etendustest meeldis mulle „Nukitsamees“.
Marten- Mattias


Ma käisin teatrifestivalil KRÕF. Minu esimene mõte enne lavale minekut oli- ma saan hakkama. Ma ei olnud üldse närvis, see oli imelik, kuna kui tavaliselt esinen väiksema publiku ees, siis lähen närvi.
Pärast esinemist oli mul hea tunne, kuna olin midagi teinud- midagi minu jaoks suurt. Olin elevil pärast žürii otsust. Kuigi me ei saanud esikohta, ei olnud ma siiski õnnetu, sest mu ema ütles, et me olime tublid ja tema vaataks uuesti veel mitu korda meie etendust.
Minu roll meeldis mulle väga. Ma olin peaaegu üleni mustvalge, sest olin kass. See päev jääb mulle kauaks meelde, sest kõik oli väga tore.
Saara


Laupäeval käisin ma Tallinna Ühisgümnaasiumis teatrifestivalil. Alguses närvi ei olnud, laval hakkas natuke kõhe, aga pärast esinemist kadus ka närv.
Mulle meeldis kõige rohkem „Nukitsamees“ ja meie esinemine. Olin rebane ehk kanavaras. Minu emale meeldis väga meie esinemine ja minu väikevennale ka.
Pärast oli disko ja lõpuks autasustamine. Mina jäin väga rahule ja ma loodan, et teised lapsed jäid ka.
Verner

Tere! Ma räägin teile loo, et käisin teatrifestivalil.
Enne esinemist olid mul sellised mõtted: loodan, et ma ei hakka kiirustama ega naerma. Mina olin orav Ollike.  Pärast esinemist olin väga rõõmus, sest minu arust läks mul ja ka kõigil teistel väga hästi.
Kõige rohkem meeldis mulle rohutirtsu viiulimäng.
Uut õppisin ma vanasõnadest. Ära kiida iseennast, vaid lase teistel kiita.
Emma



Enne lavale minekut olin pisut närvis, aga ajapikku rahunesin. Minu roll oli karupoega mängida, kes oli hea, rahulik ja viisakas. Laval oli väga tore olla, sest oli palju pealtvaatajaid. Grimmi kohta ütlen seda, et see oli hea nagu ka kostüümgi.
Suurem osa klassist arvas, et me võidame, aga õnn pöördus. Mina isiklikult usun, et me jäime teisele kohale, kui oleks peal 1. koha veel kohti jagatud. Mulle meeldisid paljud näidendid.
 Minu kommentaar on, et see näidendite festival oli tore ja õpetlik. Aga läheme nüüd ajas tagasi, kui ainult osad valitud lapsed käisid Kullo kunstigaleriis näitust avamas. Sellest vist see mõte alguse sai ja nii me KRÕF-ile saimegi.
Tom

Laupäeval käisin ma teatrifestivalil KRÕF, mis toimus Tallinna Ühisgümnaasiumis. Enne esinemist tehti meile kõigile grimmi, siis panime kostüümid selga. Laval oli mul väga hea olla. Mina olin mutt ja Johannes oli ka mutt. Meil oli tore roll, pidime olema vanad ja tumeda häälega rääkima. Me sõitsime bussiga polikliinikusse silmaarsti juurde. Meil läks pärsi hästi.
Mulle meeldis kõige rohkem, et saime esineda ja sõpradega kokku. Ma õppisin palju vanasõnu ja hästi näitlema. Mul läks väga hästi, aga ma saaksin veel paremini teha, näiteks kõvemini rääkida. Minu ema käis vaatamas ja talle meeldis, aga ta ütles ka, et peaksin kõvemini rääkima.
Mul oli väga tore päev.
Vesse

Kõigepealt tegid õpetaja, Liisi ema, Mia ema, Mihkli ema ja õde meile näomaalinguid. Ja algul me mängisime ka natuke kulli. Enne esinemist ma pabistasin väga. Kui lavale läksin, siis pabistasin veel rohkem. Kui oli minu kord rääkida, siis polnudki hirmus. Pärast esinemist ei kartnud ma üldse. Mul oli Karupapa roll ja minu arust tuli see hästi välja.
Meie näidendi pealkiri oli „Bussisõit Metsakülla“. Mulle meeldis kõik ja midagi muuta ma ei tahaks. Kõige rohkem meeldis mulle Martini kava. Ma õppisin uue vanasõna: „Kuri keel on teravam kui nuga.“
Mu vanemad arvasid, et meil läks väga hästi.
Aleksander Erich

Kõigepealt tegime endale natuke grimmi, joonistasime põskede peale pilved. Harjutasime ka tantsu. Enne esinemist oli mul närv see, kui olin ära esinenud, siis oli tunne, et kõik on hästi. Mina olin tantsijana pilve rollis ja pilvedel õnnestu väga hästi. Minule meeldis kõige rohkem meie näidend, sest õpetaja mõtles ise näidendi meie jaoks välja.
Õppisin, et ei tohi eriti palju pabistada, teinekord püüan vähem pabistada.
Minu vanemate arvamus näidendist oli ka hea. Enne meid esitati „Nukitsameest“- see oli ka hea, aga mulle meeldis meie näidend rohkem. Arvan, et meie klass jäi teiseks, sest  saime eriauhinna. Ja Martin sai ka eriauhinna meie klassist.
Disko oli ka väga tore.
Simoana

Enne esinemist olid mul head mõtted ja tundsin end laval hästi- ma ei olnud närvis. Mul oli sportlik roll ja mängimine tuli hästi välja. Mulle meeldis sporti teha ja hüpata edasi-tagasi. Pärast esinemist oli hea tunne ja arvasin, et me võidame.
Ma õppisin, et tuleb olla teiste vastu kena, siis nad on sinu vastu ka. Ja ära oma last üle aru ka hellita nagu rebasemamma.  Oma grimmi teeksin natuke teistsuguse ja oma osa raskemaks.
Mu vanemad  olid väga rahul ja läksime rõõmsalt koju.
Mihke

Mina käisin oma klassiga KRÕF-il. Oli Tallinna koolide vaheline teatrifestival. Iga klass esitas näidendi ja mis kõige parem- on võitja.
Mina olin mutt ja Vesse oli mutt. Mul oli alguses närv väga sees, aga pärast olin rahulik. Saaksin kõvema häälega rääkida, siis oleks veel parem. Kõige rohkem meeldis mulle Martini osa.
Mu ema ütles, et oli väga lahe esinemine. See festival oli tore.
Johannes

Enne esinemist mõtlesin, et äkki läheb mul tekst meelest, peale esinemist arvasin, et me võidame, kuid ei võitnud. Mu roll oli kurb tundmatu loom. Mul tuli hästi välja. Kõige rohkem meeldis, kuidas Martin mulle otsa jooksis. Ma õppisin mitte naerma laval.
Lõpuks jagati kõigile auhinnad ja läksime koju.
Oskar

Laupäeval läksin ma festivalile KRÕF. See toimus Tallinna Ühisgümnaasiumis. Meil oli seal üks klass, kuhu saime oma isiklikud asjad panna, kus riietusime ja tehti grimmi.
Meie esitus oli kõige viimane. Mul oli palju mõtteid enne esinemist, näiteks: kui suur on lava, palju on kohtunikke, kuidas meil õnnestub…
Minu roll oli olla väga särtsu täis ja energiline rohutirts, kes mängis viiulilt ja tegi akrobaatikat.
Mulle meeldis, et me kõik saime suurepäraselt hakkama. Ma õppisin palju vanasõnu ja seda, et tüdrukud suudavad ka  kõva häälega rääkida. Ise peaksin aeglasemalt ja arusaadavamalt rääkima.
Meeldis ka  disko.
Vanematel oli uhke tunne, eriti selle üle, et ma eriauhinna sain. Kui üritus oli lõppenud, läksime Vessega Safarisse sööma. Selline oligi minu päev KRÕF-il.
Martin

Enne esinemist mõtlesin, et me võidame. Laval tundsin end hästi. Pärast esinemist olin närvis, kas me võidame või ei võida.
Olin kass ja mu roll õnnestus hästi. Mulle meeldis meie esinemine kõige rohkem. Ma ei teeks midagi teistmoodi, õppisin ka palju uut.
Karl

Ma käsin Tallinna Ühisgümnaasiumis KRÕF-il. Enne esinemist oli mul väike võdin sees, aga pärast esinemist oli hea tunne. Ma olin kass ja ma arvan, et mul läks hästi. Mulle meeldis disko, aga kui rääkida näidendist, siis meeldis kõik. Ma õppisin öökullilt ehk Saskialt vanasõnu, mis õpetasid mulle nii mõndagi.
Näidend oli tore, kõigi rollid meeldisid ja  ma ei teeks midagi teisiti.
Emma Marii

Enne teatrifestivalile minekut olin närvis.  Rahvast oli palju. Minul oli pilve roll. Ma ei olnud ainuke pilv, meid oli neli. Me pidime tantsima. Mulle meeldis väga minu osa. Meie näidend oli ise ka tore, 26 osatäitjaga. Kõige rohkem meeldis mulle rebase roll. Tal oli ka laps, nad olid väga pirtsakad. Ise oleksin tahtnud näidendis rääkida, aga hoopis tantsisin.
„Nukitsamehe“ näidend võitis. Alguses olin natuke kurb ka, aga õppisin, et teiste üle tuleb ka rõõmus olla. Mulle meeldis vähemalt see, et me saime esineda ja tegelikult saime ka eriauhinna.
Pärast oli disko 1h 45 min, me tantsisime hip-hoppi. Minu jaoks tundus see aeg nagu 15 minutit, sest diskol olid kõik minu lemmiklaulud ja väga lõbus oli. Me tegime laval tantsuvõistluse. See oli ka naljakas.
Kohtunikud olid toredad, maskott Draakon jagas kommi. Rääksime sõbraga veel pikalt festivalist ja läksimegi koju.
Kirke

Tere! Olen Liis! Käisime klassiga teatrifestivali, mis toimus Tallinna Ühsgümnaasiumis.
Enne lavale minekut tegime kõigile näomaalingud, panime kostüümid selga. Minu riietus oli üleni valge. See oli väga ilus. Teistel olid ka ilusad esinemisriided.
Kui oli meie kord esineda, oli kõigil närv sees. Minul oli pilve roll ja kolm tüdrukut tantsis koos minuga. Kui esinesin, oli hirm, et midagi läheb sassi, aga kõik läks hästi. Elasin kogu klassile kaasa.
 Peategelane oli Isabel, kes oli rebasemamma. Meie näidend „Bussisõit metsakülla“ rääkis bussisõidust, kuidas erinevad loomad olid bussis ja metsas.
Pärastpoole oli disko, kus tantsisime.
Kui tulemused tehti teatavaks, saime suure kotitäie tähekujulisi kuubikuid ja väikesed šokolaadid. Martin meie klassist sain raamatu ja kogu klassile kingiti ka raamat.
Kõigil oli tore meel.
Liis

„Pole midagi, saan ilusasti hakkama, “ mõtlesin kohe alguses. Õpetaja tegi näomaalingu ja pärast mängisin IPad-is. Lava taga korraks mõtlesin: „Appi, äkki ma ei saa hakkama, äkki mul läheb tekst meelest ära. Pärast mängimist oli tegelikult kõik hästi, ainult üks väike koht jäi ära. Oma roll mulle meeldis, sain IPad-is olla ja süüa küpsiseid ja kommi.
Mulle meeldis ka disko.
Mia

Käisin Tallinna Ühisgümnaasiumis esinemas. Olin enne esinemist närvis. M arvan, et mul läks hästi. Vanemamate arvamus oli ka, et mul oli kõik hästi.  Olin lepatriinu. Mulle meeldis kõik. Sain aru, et laval ei pea tegelikult kartma.
Alice

 Meie etendus läks päris hästi. Mulle meeldis, kui lõvi osa oli, sest mina olin selles rollis.
Samal ajal, kui kohtunikud mõtlesid, mängisime meie kulli. Kahjuks võitis „Nukitsamees“.
Festival sai läbi, läksin koju, pesin grimmi maha.
Sten- Erik


Enne esinemist maaliti meile näod. Kui lava taga oli, oli mul suur närv see, kui lavale läksime, siis ei olnud enam närvis.
Etendus läks hästi, kuigi mõned laused jäid ütlemata. Minul oli tiigri roll ja see tuli mul päris hästi välja. Etenduse lõpus laulsime laulu „Hoia ja hooli“.
Sellel ajal, kui kohtunikud otsustasid, oli lastel disko ja võis ka mängida. See aeg, kus sai mängida, meeldis mulle kõige rohkem.
Ma ei tea, mida uut ma õppisin, aga see oli huvitav kogemus. Ei tea ka, mida teisiti teha, sest meie etendus oli päris hea, aga teised klassid võiksid ka ise näidendid välja mõelda. Ma arvan, et vanemate arust oli ka see hea näidend.
Loodan, et järgmisel  aastal saame ka teatrifestivalile minna.
Joel

No comments:

Post a Comment