Muusika on...Las igaüks lõpetab oma mõtteis lause. Päris selge on, et kõigil meil on oma seos muusikaga. "Muusika hõljub iga tundelise inimese südames," on keegi hästi öelnud. Kui tööõpetusest sai pikalt- laialt kirjutatud, siis seekord peatun muusikal ja jagan suurepärast artiklit. Toon välja lõigu, mis koos musitseerimise jõudu, peegeldusi kirjeldab:
...Üksteise kuulama ja märkama õppimine, ansamblitunnetus, koostöö, koos esteetilise kogemuse saamine. Ehk teisisõnu harjutatakse koostööd, mis hiljem on üle kantav muusse tegevusse.
Häälestudes koos musitseerima õpib laps häälestuma nii iseendale kui ka teistele. See on elus hakkama saamiseks ülioluline oskus. Häälestumisel ja koos musitseerimisel tekib ka meie-tunne.
1992. a avastas itaalia neuroteadlane Rizzolatti peegelneuronid. Koos musitseerides peegelneuronid aktiveeruvad, see loob ühtekuuluvustunde ja usalduse. Peegelneuronite olemasolu kaudu seletatakse näiteks imiteerimise ja empaatia mehhanisme, samuti keele omandamist.
"Muusika on emotsionaalne vitamiin"
Taas on meie klassi lastel vedanud, et vanemate toetusel ja muusikaõpetaja Diana entusiasmil saavad nad koos õppida muusikatundides plokkflööti. Kellel sügavam huvi mõne instrumeni õppimise või soololaulmise vastu, see on leidnud tee, kuidas süvendatult õppida.
Kunstitundides armastavad õpilased joonistada- maalida, kui taustaks mängib rahulik muusika, samuti oleme ka joonistanud muusikast inispireeritult pilte.
Ilusaid hetki meile kõigile helide maailmas!
No comments:
Post a Comment