Raamat löö lahti,
kui veidi saad mahti-
terve suur maailm
on sinu ees lahti.
L Tungal
Suvelugemine ehk soovitused, mida hoolas õpilane uue õppeaasta alguseks läbi loeb.
Juubilar Leelo Tungal on öelnud, et iga lapse jaoks on kuskil oma raamat. See
tuleb üles leida, siis ärkab lugemishuvi, mis jääb."
Palun tutvu armastatud kirjaniku loominguga:
Loe üks L. Tungla raamat läbi, 2. koolinädalal teeme klassis kirjaniku
loomingust näituse, räägime loetust ja loeme luuletusi. Iga õpilane saab
esitada oma lemmikluuletuse.
xxx
Vali vabalt vähemalt üks selle suve oma raamat, mille läbi
loed ja klassile tutvustad septembrikuus.
xxx
Usun, et paljud usinad lugejad on juba alustanud lugemisprogrammiga “Suvi raamatuga”.
xxx
SOOVITSULIK LUGEMINE 3. KLASSIS
MÕK (muutuv õpikäsitlus) annab lastele rohkem valikuvabadust, vabalt
võib sama autori teose teisega asendada. Tähtis on, et lapsed loeksid.
A. Pervik „Paula esimene koolipäev“
M. Soo „Richard ja raamatud“
T. Seero „Jürimari pere lood“
A. Jakobson „Ööbik ja vaskuss“
A. M.G.Scmidt „Viplala lood“ I ja II osa
A.Kivirähk „Limpa ja mereröövlid“
J. Põldma „Lepatriinude jõulud“
L. Carroll „Alice Imedemaal“
I. Lember „Tädi Fantaasia“
A-C.Vestly „Kaheksa väikest, kaks suurt ja veoauto“
S. Pirotta „Aisopose
valmid“
I.Tomusk „Tere, Volli!“
A. Lindgren „Vahtramäe Emili uued vembud“
A. Pervik „Presidendilood“
xxx
Kui eelmisel õppeaastal osalesime edukalt Tallinna Keskraamatukogu lugemisprogrammis "Loeme valmis "Oma raamatu"", siis 3.klassis hakkab iga laps oma loetud raamatute kokkuvõtteid A 4 formaadis mappi koguma ja kujundab oma raamatuks.
Ära võta kasutusele trükitud lugemispäevikut, läheneme loomingulisemalt- kord tahad pikemalt kirjutada, kord luuletada, vahel meeldib rohkem joonistada, teinekord piisab mõistekaardist, reklaamist või lähened muul looval viisil.
Kui on vihmased ilmad, saad juba suvel loetud raamatutest kokkuvõtteid kirjutada- joonistada. Õppeasta lõpuks peaks iga kuu kohta vähemalt üks kokkuvõttev leht olema, hindan jooksvalt.
No comments:
Post a Comment