Sunday, November 20, 2016

Lugemisest meie klassis

Lugemisharjumused saavad alguse lapsepõlves. Huvi lugemise vastu  saab alguse unejuttudest, vanemate igapäevasest lugemisest, vanem vend- õde loeb,  koolis innustavad kaasõpilased ja õpetaja. Lugemiskeskkond koolis toetab lapse huvi raamatute lugemise vastu, kui kõik loevad, tekib motivatsioon ka ise lugeda.

Lastele väga meeldis, et nad lugesid oma valitud raamatuid nii koolis kui kodus ja paljud jõudsid ka suuliselt  loetust rääkida.  Läbi lugemise areneb püsivus ja järjekindlus. Seoses lugemisega areneb ka lapse kõne, õigekirja tunnetus, kujutlusvõime, nii suuline kui kirjalik eneseväljendus, oma arvamus,  kirjeldatud situatsioonide võrdlus päriseluga.

Kuna õpikutekstid on väga lühikesed ja need saavad tunnis põhjalikult läbi arutatud, siis laste ettepanekud olid, et jätkaksime lugemisnädalaid. Ühe nädala jätame vahele, siis loevad lapsed taas vastavalt huvile, lugemisoskusele sobivat raamatut, kellelgi ei ole igav, kui tal on jõukohane raamat. Harjutamine teeb meistriks! Muidugi on tore, kui kodus on sama harjumus- iga päev natuke lugeda, kõik pereliikmed näitavad head eeskuju.

„Loeme valmis oma raamatu“  projekti raames on 13 õpilast toonud 23 vahvat kokkuvõtet loetud kirjandusest. Minu arvates pole raamatute arv kõige tähtsam, sest lehekülgi neis on ju väga erinevalt, vaid rõõm lugeda, seigelda koos tegelaste põnevas fantaasiamaailmas, arendada lugemisvilumust.



  

No comments:

Post a Comment