Lugemisharjumused saavad alguse lapsepõlves. Huvi lugemise
vastu saab alguse unejuttudest, vanemate
igapäevasest lugemisest, vanem vend- õde loeb, koolis innustavad kaasõpilased ja õpetaja.
Lugemiskeskkond koolis toetab lapse huvi raamatute lugemise vastu, kui kõik
loevad, tekib motivatsioon ka ise lugeda.
Lastele väga meeldis, et nad lugesid oma valitud raamatuid
nii koolis kui kodus ja paljud jõudsid ka suuliselt loetust rääkida. Läbi lugemise areneb püsivus ja järjekindlus.
Seoses lugemisega areneb ka lapse kõne, õigekirja tunnetus, kujutlusvõime, nii
suuline kui kirjalik eneseväljendus, oma arvamus, kirjeldatud situatsioonide võrdlus päriseluga.
Kuna õpikutekstid on väga lühikesed ja need saavad tunnis põhjalikult
läbi arutatud, siis laste ettepanekud olid, et jätkaksime lugemisnädalaid. Ühe
nädala jätame vahele, siis loevad lapsed taas vastavalt huvile, lugemisoskusele
sobivat raamatut, kellelgi ei ole igav, kui tal on jõukohane raamat. Harjutamine
teeb meistriks! Muidugi on tore, kui kodus on sama harjumus- iga päev natuke
lugeda, kõik pereliikmed näitavad head eeskuju.
„Loeme valmis oma raamatu“ projekti raames on 13 õpilast toonud 23
vahvat kokkuvõtet loetud kirjandusest. Minu arvates pole raamatute arv kõige
tähtsam, sest lehekülgi neis on ju väga erinevalt, vaid rõõm lugeda, seigelda koos
tegelaste põnevas fantaasiamaailmas, arendada lugemisvilumust.
No comments:
Post a Comment